tisdag 9 februari 2010

En riktigt bra blogg!!!

Idag vill jag passa på att tipsa om en mycket bra blogg där jag har hittat mycket kul information och tankar. Den heter Bra Ekologiska Barnkläder. De tipsar om en massa kul märken som är ekologiska, men skriver också om vad som skiljer olika märkningar åt.

Jag är inte själv jätteduktig på de olika märkningarna men gör mitt bästa för att hålla mig uppdaterad samt att informtionen på Rebuz Kidz ska vara så riktig och ärlig som det bara går. Dock är det ibland svårt att få information kring leverantörerna.

Det är viktigt att man formulerar sig rätt och att vi konsumenter är uppmärksamma. Tex så är det stor skillnad på om ett plagg är rättvisemärkt eller om bomullen i plagget är rättvisemärkt. Läs gärna mer om det på Rättvisemärkt.se. Ett annat exempel är om plagget är 100 % ekologiskt eller gjort av "organic mix", dvs enbart delar ekologisk bomull. 100% organic cotton är samma som 100% ekologisk bomull osv.

Jag försöker personligen att köpa ekologiskt och gärna rättvisemärkt om det går, men det är inte det som styr mina inköp. Mitt favoritmaterial just nu är faktiskt bambu, som både är slitstarkt och super mjukt. Dessutom känns det lite unikt :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar