söndag 7 februari 2010

Det är något visst med barndop...



Igår var vi på barndop hos S@ra och hennes familj. Centrum för för allas uppmärksamhet var deras tredje barn, vi kan kalla honom "Lillprins Bus" :-), som för dagen var i klädd en söt dopklänning med väl tilltagen vidd.

Dopcermonin var jättefin med många inslag där barnen fick vara delaktiga. Jag brukar personligen inte vara så mycket för kyrkan, men i detta fall blev jag glatt överaskad.



Ovan ser ni Rebuz på väg till dopet i sin fina kepa från CTH .



Det var tur att det fanns lite leksaker inne i kyrkan för jag hade inte tänkt på att vi borde tagit med oss något. Rebuz hittade i alla fall in fin telefon som han glatt traskade omkring med efter ceremonin. Det var lite lurigt för vi hade en napp framför oss i bänkraden och en smörgåsrån bakom oss :-)...så vart vi än vände oss så ville Rebuz ha "MERA". Ett tips verkar vara att ta med lite underhålling nästa gång.

Rebuz var finklädd i sin slipover från Bamboo Baby och byxor från Quiksilver.

Efter kyrkan så bjöds det på smörgåstårta och fika. Alla barn sprang som tokiga runt i Folkets Hus och jag försökte förtvivlat få några bra bilder på Lillprins Bus bröder...men det var inte lätt. Efter att ha agerat "undercover" fotograf och gömt kameran så lyckades jag ta dessa. Ni känner säkert igen killarna då de är modeller på Rebuz Kidz.





Mellan-bror Bus såg givetvis kameran precis som jag skulle ta en bild och ropade varnande till storebror. Fats när han tittade tillbaka så hann jag få honom på bild så jag vann :-). Efteråt skrattade vi gott åt det och tittade på bilderna tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar